Miernik do pomiarów grubości lakieru na samochodowych blachach stalowych i aluminiowych. Posiada funkcję ASYSTENT POMIARU® z diodą LED oraz obudowę o nowoczesnych, opływowych kształtach.
Asystent pomiaru
Funkcja ASYSTENT POMIARU® LED podpowiada oceniającemu samochód czy miał on naprawy blacharsko-lakiernicze.
Gdy funkcja jest włączona, miernik sygnalizuje za pomocą diody LED o stanie blacharki:
– dioda nie świeci – lakier prawidłowy;
– dioda pulsuje – druga warstwa lakieru;
– dioda świeci w sposób ciągły – szpachla lub więcej warstw lakieru;
Należy zaznaczyć, że funkcja ASYSTENT ma jedynie pomóc w interpretacji pomiarów, nie może ona być podstawą do jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy samochód miał naprawy blacharsko-lakiernicze. Niemniej jednak dużo osób dokonujących ocen samochodów nie wie tak naprawdę co dana grubość lakieru oznacza, dlatego powyższa funkcja ma w tym pomóc.
Cechy urządzenia
- sonda wbudowana;
- pomiar na blachach stalowych, stalowych ocynkowanych i aluminiowych;
- rozdzielczość pomiaru: 10µm;
- zakres pomiaru (grubość lakieru): 0µm do 2000µm;
- funkcja ASYSTENT POMIARU® z diodą LED;
- kalibracja miernika – płytka do zerowania (kalibracji) jest w zestawie;
- podświetlanie wyświetlacza LCD;
- automatyczne wyłączenie miernika po dłuższej bezczynności;
- klawiatura poliwęglanowa;
- zasilanie: 2 x bateria alkaliczna AAA;
- 2 języki: polski, angielski.
Wysoka jakość - produkt zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce
Produkty firmy Prodig-Tech to cenione na rynku rozwiązania, które od lat cieszą się zaufaniem klientów. Jest to zasługą wysokiej jakości oraz rozsądnie skalkulowanej ceny.
Pomiar grubości lakieru
Sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej to czynność łatwa, jednak aby pomiar był w pełni wiarygodny i pomocny podczas zakupu auta trzeba przestrzegać pewnych zasad.Przed rozpoczęciem pomiaru należy sprawdzić czy miernik jest "wyzerowany". Służy do tego odpowiednia opcja w menu. Jeśli okaże się, że miernik wymaga kalibracji należy w tym celu użyć płytki dołączonej do zestawu.
Pomiaru powinno dokonywać się na czystym lakierze. Jeśli auto jest zabrudzone to należy w badanych miejscach je oczyścić, tak aby brud nie zakłócał pomiaru. Sondę miernika należy przyłożyć do badanej powierzchni pod kątem prostym a podczas pomiaru nie poruszać nią.
Pomiar należy wykonać w wielu punktach samochodu, aby móc rzetelnie ocenić stan nadwozia. Badanie optymalnie rozpocząć od dachu jako elementu, który raz uszkodzony w zdarzeniu drogowym nie powinien już podlegać naprawie i kwalifikuje auto do złomowania.
Podane poniżej zakresy wyników z interpretacją ułatwią korzystanie miernika. Należy jednak pamiętać, że fabryczna grubość powłoki lakierniczej nie jest taka sama na całym samochodzie i to, że będzie nieco inna na różnych elementach karoserii nie powinno nas dziwić. Oczywiście jeśli odczyt jest już wysoki oznacza to albo koleją warstwę lakieru albo naprawę nadwozia przy użyciu szpachlówki.