Ranking boxów dachowych 2024 - subiektywny poradnik jaki produkt wybrać

Autor: Ekspert StrefaKierowcy.pl
Dodano dnia 
Kliknij tutaj aby powrócić
na poprzednią stronę

Co to są boxy dachowe?

Boksy dachowe to rodzaj bagażnika samochodowego pozwalający przewozić dodatkowe przedmioty lub sprzęt na dachu pojazdu. Dzięki dużej pojemności, która niejednokrotnie jest na poziomie oryginalnego samochodowego bagażnika, mamy możliwość zabrania nawet dwa razy więcej bagażu niż podróżując samochodem bez boksa. 

Tego typu produkty pozwalają rozwiązać odwieczny problem każdego rodzinnego podróżnika. Jeżeli zawsze mieliście problem, by spakować jednocześnie wózek dziecięcy, kilka walizek z ubraniami (bo przecież nigdy nie wiadomo, jaka będzie pogoda!), a na dodatek przydałby się jeszcze jakiś sprzęt sportowy lub rekreacyjny, to boksy dachowe powstały właśnie po to, by Ci pomóc. Ze względu na ich konstrukcję, pozwalają na przewóz dodatkowych toreb, przedmiotów, a nawet niektórych rodzajów sprzętu sportowego, np. nart. 

”Co_to_są_boksy_dachowe”

Jaki boks dachowy wybrać?

Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się, że boxy dachowe to skomplikowane urządzenia, które charakteryzują się zupełnie różnymi cechami, systemami montażu i funkcjonalnościami, to w rzeczywistości wcale tak nie jest. Na rynku rzeczywiście dostępne są dziesiątki różnych modeli tego typu produktów, ale zazwyczaj wystarczy ogólne rozpoznanie, by zauważyć, że wystarczy określenie kilku prostych oczekiwań, by zawęzić poszukiwania do maksymalnie kilku boksów. W kolejnych akapitach postaramy się przybliżyć Ci z grubsza czym cechują się boxy dachowe i na jakie elementy specyfikacji należy zwrócić szczególną uwagę. Jeśli jednak dalej będziesz mieć wątpliwości to pamiętaj: obsługa naszego sklepu zawsze z ochotą odpowie Ci na każde pytanie

”rodzaje_boksów_dachowych”

Na jakie parametry boksów zwracać uwagę?

Wybór odpowiedniego modelu boksa dachowego powinien być podyktowany indywidualnymi oczekiwaniami, jakie mamy względem naszego wymarzonego produktu. Nie zawsze stawianie na bardziej zaawansowany lub rozbudowany model jest koniecznością, a często wręcz może być to nieopłacalne. Przykładowo, jeśli wiesz, że potrzebujesz przestrzeni na niewielką ilość bagażu i raczej nie planujesz przewozić kilkudziesięciu dodatkowych kilogramów bagażu, to nie ma sensu dopłacać kilkuset złotych na bagażnik o większej pojemności. Taka inwestycja, poza tym, że jest droższa już na samym zakupie, to także w eksploatacji - większe produkty powodują większe obciążenie, a co za tym idzie, utrudniają prowadzenie pojazdu i zwiększają spalanie, a w takim przypadku, bagażnik i tak będzie pusty. 

Pojemność to jednak niejedyny parametr, który powinien być decydujący w kwestii tego, jaki boks najlepiej wybrać. Sugerujemy przed rozpoczęciem poszukiwań analizę własnych potrzeb i tego, co w naszym konkretnym przypadku jest warte dołożenia większej sumy pieniędzy. W końcu boks dachowy to produkt, który będzie z nami przez wiele najbliższych lat.

”Jaki_boks_dachowy_wybrać?”

Wymiary

Pierwszy czynnik, jaki należy wziąć pod uwagę przed decyzją o zakupie konkretnego modelu boksa są jego wymiary. Kluczowa jest tutaj przede wszystkim długość bagażnika. Boks musi być umieszczony w taki sposób, żeby jednocześnie nie zasłaniał widoku z przodu, przez szybę czołową, ale także by możliwe było otwarcie klapy bagażnika z tyłu pojazdu. Szczególnie ważny jest ten pierwszy parametr, ponieważ błędnie zamontowany box dachowy, który ograniczy nam widoczność w przodu samochodu, to poważne zagrożenie, które może nieść za sobą wiele nieprzyjemnych konsekwencji. Eksperci zalecają, by zamontowany boks nie przekraczał granicy przedniej szyby o więcej niż około 10 - 15 centymetrów. Z kolei możliwość otwierania klapy, choć nie ma bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo podróży, to ma duże znaczenie dla komfortu pakowania i rozpakowywania samochodu. W końcu po to kupujemy boksa, żeby rozbudować bagażnik, a nie zablokować do niego dostęp.

Pozostałe dwa wymiary, czyli wysokość i szerokość boksa nie są aż tak kluczowe, choć nie oznacza to, że mało istotne. Pierwszy z tych wymiarów, wysokość, ma duże znaczenie w kwestii aerodynamiki i komfortu pakowania bagażnika. Niskie bagażniki sprawdzają się bardzo dobrze do przewozu podłużnych i płaskich przedmiotów, takich jak narty czy niewielkie torby. Problematyczne będzie spakowanie jednak większych bagaży, jak walizki czy przedmioty o nieregularnych kształtach. W takim przypadku warto jest postawić na wyższe boksy. Charakteryzują się one jednak gorszą aerodynamiką, co dla Ciebie oznacza podwyższone spalanie, generowanie większego hałasu czy gorsze właściwości jezdne samochodu. Należy także pamiętać o zwiększonej ogólnej wysokości samochodu, co może mieć znaczenie w miejscach z niskim sklepieniem, takich jak wjazdy do garażu podziemnego. 

Szerokość ma niewielki wpływ, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i komfort użytkowania boksa, ale również należy o niej pamiętać. Wymiar ten może także mieć wpływ na aerodynamikę, podobnie jak wysokość. Oprócz tego, będzie również istotna w momencie, kiedy byłaby potrzeba zainstalowania dodatkowych akcesoriów na bagażniku bazowym, np. uchwytu rowerowego czy narciarskiego. W ofercie niektórych producentów przygotowane są nawet specjalne, bardzo zwężone wersje boksów, które pozostawiają dużo wolnego miejsca na belkach pozwalając na montaż dodatkowych uchwytów. 

”Gabaryty_bagażników_dachowych”

Pojemność

Z wymiarami bezpośrednio łączy się kolejny istotny parametr, czyli pojemność. Określana zawsze w litrach, pokazuje bardzo dokładnie ile bagażu będziesz w stanie umieścić wewnątrz danego bagażnika. Zazwyczaj, oba te czynniki, czyli pojemność i wymiary są ze sobą skorelowane i wraz ze wzrostem wymiarów, rośnie też pojemność. Nie jest to jednak ścisłą regułą i zależy także od samej konstrukcji bagażnika, materiału jego wykonania i kształtów powierzchni.

Oczekiwaną pojemność boksa należy określić na podstawie tego, ile bagażu planujesz przewozić. Jeśli wiesz, że nie zabierasz nigdy ze sobą zbyt dużej ilości przedmiotów jednocześnie, nie ma konieczności zakupu boxa o największej możliwej pojemności, ponieważ i tak będziesz “wozić powietrze”. Wybór zbyt dużego rozmiaru bagażnika wiąże się z pogorszeniem aerodynamiki pojazdu, a jednoczesnym brakiem korzyści z tego rozwiązania w takiej przykładowej sytuacji. 

”Pojemność_boksów_dachowych”

Sposób mocowania

Boksy dachowe umieszczane są zawsze na belkach bagażnika bazowego, ale istnieją różne systemy mocowania, które należy odpowiednio dobrać, by zapewnić odpowiednią kompatybilność. Istnieją trzy najpopularniejsze rodzaje sposobów montażu i każdy z nich ma swoje zalety i wady. Dlatego oprócz weryfikacji samego dopasowania do swojego bagażnika, warto również zastanowić się, które lepiej wkomponuje się w nasze oczekiwania. 

Montaż za pomocą standardowego rowka “T” to najszybszy, najbardziej estetyczny i aerodynamiczny system montażu, którego główną zaletą jest wyjątkowa prostota obsługi. To rozwiązanie wymaga jednak posiadania odpowiednich belek, które wyposażone są w rowek typu “T”  o rozmiarze 20 mm. W dzisiejszych czasach jest to coraz bardziej popularne rozwiązanie i nawet niektóre budżetowe bagażniki bazowe mają ten element na wyposażeniu. Przed zakupem boksa obsługującego ten system, należy się jednak upewnić, że rzeczywiście nasz bagażnik pozwoli na takie rozwiązanie. Jeśli mowa o boksach, to większość bardziej zaawansowanych modeli, pozwala na montaż za pomocą rowka “T”, choć niektóre z nich, będą wymagały dokupienia oddzielnie sprzedawanego adaptera. 

”Montaż_w_rowku_T”

Montaż z użyciem łapek sterowanych pokrętłami to również bardzo szybki i prosty w obsłudze system montażu, dość często spotykany w produktach z niemal każdej klasy. Charakteryzuje się szeroką kompatybilnością ze zdecydowaną większością rodzajów belek bagażników bazowych. Jedyny rodzaj, który nie jest obsługiwany to belki o dużej szerokości powyżej 90 mm, ponieważ rozwarcie łapek nie obejmuje ich dużych wymiarów. Choć mocowania tego typu nie są tak estetyczne, jak te na rowku “T” to ich funkcjonalność i komfort użytkowania stoi na podobnym poziomie. Warto podkreślić także, że niektórzy producenci wprowadzają w tym systemie dodatkowe ulepszenia, które mogą jeszcze bardziej ułatwić ich obsługę, a także kompatybilność. Przykładowo, Thule w swoich boksach XT wykorzystuje zaciski PowerClick, pozwalające objąć nawet belki do 90 milimetrów, a Inter Pack w boksie Zenith czy Traxer zastosowało funkcjonalność blokującą przed przypadkowym odkręceniem.

”Montaż_na_łapkach_z_pokrętłami”

Trzeci system montażu to obejmy w kształcie litery “U”. Jest to najmniej zaawansowany system montażu, który wizualnie nie robi takiego wrażenia, jak dwa wyżej wymienione, ale ma również wiele zalet. Przede wszystkim, niezła kompatybilność tego rozwiązania, która pozwala na montaż boksów na belkach stalowych i aluminiowych o przekroju owalu w różnym rozmiarze. Niektóre mocowania tego typu obejmują nawet belki w kształcie skrzydła (wówczas ta informacja pojawia się zazwyczaj w danych technicznych produktów). Ponadto, boksy wyposażone w ten system charakteryzują się zwykle niższą ceną niż te z bardziej zaawansowanymi systemami. Niejednokrotnie, w bagażnikach, które montuje się za pomocą obejmy “U” możliwe jest także dokupienie dodatkowych adapterów na rowek typu “T”. 

”Montaż_obejmą_U”

Poszukując odpowiedniego sposobu montażu, należy również zwrócić uwagę na rodzaj lub model posiadanej belki (prostokątne, owalne, kwadratowe, skrzydło). Kompatybilne typy belek z danym boksem dachowym znajdziesz w opisie każdego produktu w tej kategorii, najczęściej pod koniec. 

Nośność dachu auta i ładowność boksa

Maksymalne dopuszczalne obciążenie dynamiczne dachu Twojego pojazdu to cecha, którą należy zweryfikować najlepiej już przed zakupem jakiegokolwiek produktu, który planujesz zamontować na dachu pojazdu. Parametr ten określa, ile mogą maksymalnie ważyć wszystkie przedmioty znajdujące się w tej części samochodu. Kluczowe jest tutaj podkreślenie słowa wszystkie - ponieważ do obliczenia obciążenia należy uwzględnić zarówno wagę bagażnika bazowego, boksa dachowego, jak i całego ładunku, jaki tam planujesz umieścić. Szerzej temat omawiamy w innym naszym artykule, z którym zachęcamy się zapoznać przed montażem akcesoriów dachowych. 

Ładowność boksa dachowego to z kolei cecha, która opisuje jaką ilość bagażu w kilogramach można umieścić wewnątrz bagażnika, by zapewnić bezpieczeństwo podczas podróży. 

Połączenie obu wyżej wymienionych cech ma istotne znaczenie podczas poszukiwań odpowiedniego modelu boksa dachowego. W zależności od tego, ile bagażu i jakiego rodzaju planujesz przewozić wewnątrz bagażnika, to taką należy wybrać jego ładowność. Warto jednak zaznaczyć, że nośność samego dachu jest tutaj równie ważna, ponieważ to ona, może Ci ograniczyć możliwości załadunkowe w boksie. Istotna jest również tutaj waga samego boksa, więc przy wybieraniu odpowiedniego produktu możesz kierować się tym wzorem:

Nośność dachu >= (Waga bagażnika bazowego + Waga boksa dachowego + Waga bagażu + Wagi innych przedmiotów, jeśli będą umieszczane na dachu (np. uchwytów))

Zakładając, że poszukujesz boksa dachowego na swój bagażnik bazowy i nie planujesz umieszczania na nim dodatkowych uchwytów, jedynymi zmiennymi pozostaje waga boxa i waga bagażu. W związku z tym, możesz sobie obliczyć poszczególne wartości:

  • Jeśli orientacyjnie jesteś w stanie określić ilość bagażu, jaką planujesz przewozić to możesz wyliczyć jaką maksymalną wagę może mieć Twój boks:

Waga boxa <= Nośność dachu - Waga bagażnika bazowego - Waga bagażu
 

  • Jeśli wybierzesz określony model boksa, to możesz określić ile bagażu będziesz mieć możliwość załadowania:

Waga bagażu <= Nośność dachu - Waga bagażnika bazowego - Waga boxa

Jak widzisz na powyższych wzorach, sama waga boxa ma tutaj również duże znaczenie. Prawdą jest też, że wybieranie boksa o większej ładowności, niż pozwoli Ci nośność dachu i bagażnika bazowego zazwyczaj nie przyniesie większych korzyści, ponieważ i tak nie zajmiesz dopuszczalnej wartości (choć mimo to, niektórzy decydują się na zakup bagażników o większej ładowności, ponieważ zazwyczaj są one wykonane z solidniejszych materiałów. Zawsze warto rozważyć obie opcje i wybrać optymalne dla Ciebie rozwiązanie) 

Przykładowo: 

W standardowym samochodzie, nośność dachu wynosi około 75 kilogramów. Podobna wartość występuje w większości popularnych bagażników bazowych (o masie własnej około 5 kg). Boks dachowy średniego rozmiaru to około 17 - 21 kilogramów. 

Podstawiając wartości do wzoru:

Waga bagażu <= 75 kg (nośność dachu) - 5 kg (waga bazowego) - 21 kg (waga boksu) 

Waga bagażu <= 49 kg. 

Podsumowując, w podanym przykładzie, wybierając boks dachowy średniego rozmiaru o masie około 21 kilogramów i montując go na samochodzie i belkach bazowych o nośności do 75 kilogramów nie zapakujesz więcej bagażu niż 49 kilogramów. W związku z tym, przy tych parametrach, wybieranie boksu o ładowności większej niż ta wartość nie przyniesie większych korzyści, ponieważ dopuszczalne obciążenie pozostałych elementów nie pozwoli Ci na zabranie większej ilości bagażu.


Mimo wszystko, istnieją pewne argumenty, które mogą przeważyć na korzyść wybrania boksa o większej ładowności niż wskazuje na to matematyka. Bagażniki, które pozwalają na przewóz cięższego bagażu zazwyczaj wykonane są z bardziej solidnych materiałów, ze względu na konieczność utrzymania większych obciążeń. Z tego powodu, użytkownicy czasem decydują się wybrać trwalsze rozwiązanie, mimo że i tak nie mają możliwości wykorzystać oferowanej przez takie boksy ładowności. Warto jeszcze wówczas pamiętać o tym, że takie bagażniki mają też niejednokrotnie większą masę własną co należy uwzględnić w obliczeniach.

”Ładowność_boksów_dachowych”

Funkcjonalność

Boxy dachowe to produkty, które często wyposażone są w liczne dodatkowe funkcjonalności. Mogą one ułatwiać zarówno codzienną obsługę bagażnika, jego montaż, ale także podnosić jego możliwości. W zależności od producenta liczba i rodzaj tych funkcjonalności będzie zupełnie różna i warto przed wyborem konkretnego modelu boksa zapoznać się z każdą z nich, by samodzielnie określić, które będą dla Ciebie użyteczne, a które będą niepotrzebnym kosztem. 

Jedną z najbardziej polecanych możliwości jest funkcja obustronnego otwierania. Ta, coraz bardziej popularna technologia pozwala na dostęp do zawartości bagażnika zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera. Znacząco ułatwia to załadunek i rozładunek bagażu, niezależnie od sytuacji. Dodatkowo, montaż boksów wyposażonych w taką funkcję na bagażniku bazowym jest często również znacznie łatwiejszy. 

”Funkcja_obustronnego_otwierania”

Kolejnym dodatkiem, który poprawia komfort użytkowania jest także zintegrowany centralny zamek. Najczęściej obsługiwany za pomocą dedykowanych kluczyków, pozwala zabezpieczyć boksa na bagażniku bazowym lub samą jego zawartość. Wiele modeli posiada jednocześnie obie te możliwości, chroniąc zarówno samo urządzenie, jak i Twój bagaż przed niepożądanym dostępem. Niektórzy producenci, tacy jak Thule oferują dodatkowe ułatwienia w zakresie obsługi tych zabezpieczeń przez np. zastosowanie wspólnych wkładek obsługiwanych jednym kluczykiem dla wielu bagażników naraz, dzięki produktom z linii One-Key System

”Zamknięcie_bagażnika_dachowego”

Boksy dachowe to bagażniki, które pozwalają na przewóz różnorodnych rodzajów bagażu. Wiele tego typu konstrukcji zostało zaprojektowanych z myślą o przewożeniu także sprzętu sportowego, takiego jak narty. Jeśli planujesz transportować w boksie tego typu ładunki to przed jego zakupem sprawdź, jaką długość i ilość sprzętu narciarskiego dopuszcza dany model bagażnika. Niektórzy z producentów oferują także dodatkowe rozwiązania, które pozwalają zabezpieczyć tego rodzaju sprzęt i ułatwić jego załadunek. Przykładowo Thule oferuje adaptery z linii 649 montowane wewnątrz bagażnika i stabilizujące pozycję nart czy desek. 

”Przewóz_nart_na_dachu”

Design

Wygląd zewnętrzny to teoretycznie najmniej istotny z czynników, który może decydować o zakupie określonego modelu boksa. Mimo to, wiele popularnych boksów dachowych dostępne jest w różnych odmianach wykończenia. Różnice wizualne między boksami dzielą się na dwa rodzaje:

  • Rodzaj wykończenia - chropowate matowe lub lakierowane błyszczące. Każdy z tych typów ma swoje zalety i wady - wersje matowe są znacznie bardziej odporne na zarysowania czy otarcia, ale w zamian za to bardziej się brudzą i ciężej je utrzymać w czystości przez ich chropowatą powierzchnię. Lakierowane boksy łatwiej umyć, ale są one zwykle droższe ze względu na bardziej wymagającą produkcję, a dodatkowo bardziej się one rysują. Kwestia wizualna to sprawa na tyle indywidualna, że każdy powinien zdecydować samodzielnie. 
  • Kolor wykończenia - wiele modeli boksów oferowanych jest także w różnych odmianach kolorystycznych. Najczęściej spotykane są wersje czarne i szare (grafitowe/tytanowe). Pojedyncze modele zdarzają się także w kolorze białym. Dzięki możliwości wybrania określonego koloru, można lepiej dopasować ogólny wygląd całej konstrukcji, która po zamontowaniu staje się integralną częścią naszego samochodu i dobrze by było, jeśli pasowałaby do niego również pod kątem wizualnym. 
”Design_boxów_Dachowych”

Ranking boksów dachowych w określonym budżecie

Wybór odpowiedniego boksu z całą pewnością powinien być podyktowany jego funkcjonalnością, możliwościami i komfortem obsługi. Wszystkie te najważniejsze elementy opisaliśmy w poprzednim akapicie i mamy nadzieję, że dzięki temu będziesz w stanie bardziej świadomie zakupić właściwy produkt. Nie można jednak zapomnieć o bardzo istotnym czynniku, jakim jest cena danego modelu. Często jest to parametr, od którego zaczynamy w ogóle rozważania na temat zakupu boksa dachowego. 

Na szczęście oferta boksów dachowych jest na tyle szeroka, że w różnym budżecie można znaleźć bagażniki, które powinny spełnić oczekiwania większości kierowców. Oczywiście w tańszych rozwiązaniach, czasem trzeba iść na pewne kompromisy, ale jak podkreślaliśmy w naszych wskazówkach - nie zawsze warto dopłacać za elementy, które i tak byłyby dla nas bezużyteczne

Po przeczytaniu pierwszej części tego artykułu prawdopodobnie wiesz już lepiej jakiego produktu szukasz, dlatego teraz czas, by przejść do propozycji konkretnych modeli. Przygotowaliśmy nasz subiektywny ranking, który pokazuje, jakie boksy dachowe są warte szczególnej uwagi w określonym przez Ciebie budżecie. Ze zdobytą przed chwilą wiedzą, łatwiej będzie Ci podjąć właściwą decyzję, który z tych boksów dachowych najlepiej spełni Twoje oczekiwania. 

”Ranking_boxów_dachowych”

Najlepsze boxy dachowe do 2000 złotych

Kwota 2000 złotych to na rok 2024 w zupełności wystarczająca wartość, by wyposażyć swój samochód w odpowiedniej jakości bagażnik, który zapewni Ci wieloletnią współpracę. W tym budżecie nie znajdziesz może produktów charakteryzujących się najwyższymi funkcjonalnościami czy zaawansowanymi technologiami, ale ich główną zaletą jest znakomity stosunek jakości do ceny. W naszej ofercie znajdziesz wyłącznie bagażniki, które zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa i komfortu użytkowania, nawet wśród produktów z teoretycznie bardziej ekonomicznej klasy. 

Wśród produktów znajdujących się w tym budżecie, szczególnie polecamy wybrane boksy dachowe Taurus lub Inter Pack. Ich funkcjonalność stoi na naprawdę niezłym poziomie, a niektóre modele oferują nawet możliwości stosowane u innych w znacznie droższych produktach. Modele Xtreme od Taurus oraz Virgo od Inter Pack to boksy dachowe o znakomitym stosunku jakości do ceny, oferujące esencję tego, co najważniejsze w tego typu bagażnikach w atrakcyjnym budżecie. 

Taurus Xtreme

Taurus Xtreme to boks dachowy, który jest oferowany w cenie od około 1400 do 2000 złotych w zależności od rozmiaru i rodzaju wykończenia. Dostępny jest w czterech różnych wielkościach w zakresie od 400 do 600 litrów. To solidny i niezawodny box, który charakteryzuje się prostym, ale nowoczesnym designem i niezłą aerodynamiką. Choć produkt ten nie wyróżnia się może pod kątem wizualnym wśród innych modeli w tej kategorii, to z pewnością dopasuje się on do wielu różnych kształtów i wymiarów samochodów.  

Zaletą boksów dachowych z linii Xtreme jest system montażu Quick Fixing, który pozwala zainstalować bagażnik w ciągu kilku chwil i na większości rodzajów belek owalnych i prostokątnych, a także niektórych w kształcie skrzydła (choć tu zalecane jest użycie dodatkowego adaptera). Z wykorzystaniem dodatkowego adaptera, boks ten może być umieszczony również w rowku “T”

Ładowność tego bagażnika, niezależnie od jego rozmiaru wynosi zawsze 50 kilogramów. Jest to optymalna wartość, by zapewnić miejsce na dużą ilość dodatkowego bagażu. W połączeniu z masą boksa, która w nawet największym rozmiarze nie przekracza 25 kilogramów, gwarantuje, że nawet na najpopularniejszych belkach o nośności 75 kilogramów, można przewozić ten bagażnik z maksymalnym wypełnieniem

Boks Taurus Xtreme nie został wyposażony w najbardziej zaawansowane funkcjonalności, ale na pokładzie znajdziemy podstawowe dodatki, które ułatwiają obsługę tego bagażnika. Centralny zamek, który jest zintegrowaną częścią konstrukcji pozwala zamykać zawartość wewnątrz kufra, by zapewnić ochronę przed niepożądanym dostępem. Dodatkowo, najnowsza wersja tego produktu, czyli Taurus Xtreme II posiada także funkcję obustronnego otwierania

Zalety boksów Taurus Xtreme:

  • Niezły wybór rozmiarów i wykończenia
  • Szeroka kompatybilność, która jeszcze może zostać rozbudowana oddzielnymi adapterami,
  • Prosty design, który pasuje do większości pojazdów
  • Wyjątkowo atrakcyjna cena

Wady boksów Taurus Xtreme:

  • Tylko najnowsze modele z tej linii mają funkcję obustronnego otwierania,
  • Brak bardziej zaawansowanych funkcjonalności ułatwiających obsługę,
  • Materiał, z którego wykonane są bagażniki nie jest najwyższej klasy, choć zapewnia zadowalające parametry.

Nasza ocena

  • Jakość: 5/10
  • Stosunek cena - jakość: 6/10

Taurus Xtreme to bagażnik, który będzie odpowiednim wyborem dla mniej wymagających kierowców, którzy nie poszukują zbyt zaawansowanych rozwiązań, a co za tym idzie, wolą zaoszczędzić na bagażniku, stawiając na produkt prosty, ale spełniający swoją funkcję. 

”Taurus_Xtreme”

Inter Pack Virgo

Inter Pack Virgo to bagażnik, który oferowany jest w podobnym zakresie cenowym, jak opisywany wcześniej Taurus Xtreme. Dostępny jest w trzech rozmiarach - S, M oraz L. Pojemność tych bagażników mieści się w zakresie między 400 a 550 litrów. Cechą charakterystyczną dla boksów z tej linii jest maksymalizacja pojemności przy zachowaniu mniejszej długości całej konstrukcji, osiągnięta dzięki poszerzeniu bryły bagażnika. Takie rozwiązanie jest jednocześnie wielką zaletą tego produktu, ale dla niektórych może być wadą. 

Dzięki zwiększonej szerokości oraz skróconej długości bagażnika, będzie on kompatybilny z większą ilością pojazdów. Krótsza bryła pozwoli bowiem zainstalować boksa również na krótszych samochodach typu hatchback czy sedan. Problem, jaki może powodować ta specyficzna konstrukcja, objawia się jednak szczególnie przy przewożeniu sprzętu sportowego w zimie. Narty, czy deski snowboardowe w standardowym rozmiarze mogą się wewnątrz tego bagażnika nie zmieścić. Największy rozmiar pozwala na przewóz nart o długości do 176 cm, natomiast “S”, zaledwie 150 cm.  

Inter Pack Virgo w każdym rozmiarze montuje się do bagażnika bazowego za pomocą systemu Rapid-Fit. Jest on kompatybilny z większością rodzajów belek: stalowych, aluminiowych owalnych i o przekroju skrzydła. Sam proces montażu jest również bardzo prosty i gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Opiera się na łapkach zaciskowych, które blokuje się pokrętłem. 

Ładowność bagażnika Virgo w każdym rozmiarze wynosi 75 kilogramów. Jest to większa wartość, niż w przypadku Taurusa, ale przy umieszczaniu bagażu o większej masie, trzeba pamiętać o nośności dachu i bagażnika bazowego. Waga samego boksa wynosi dla rozmiaru L 18,4 kilograma i taką wartość należy uwzględnić w obliczeniach wybierając największy bagażnik. 

Boks od Inter Pack ma na pokładzie trochę więcej udogodnień niż wcześniej opisywany Taurus. W każdym modelu z linii Virgo dostępna jest możliwość obustronnego otwierania ułatwiająca załadunek. Produkty te wyposażone są również w centralny zamek, pozwalający zabezpieczyć bagaż. Co więcej, w tych boksach znajdziemy również dodatkowe funkcjonalności, takie jak siłowniki wspierające otwieranie klapy czy aluminiowe wzmocnienie jego dna, które ma pozytywny wpływ na wytrzymałość i poziom generowanego hałasu. 

Zalety boksów Inter Pack Virgo:

  • Kilka udogodnień, które poprawiają komfort użytkowania - obustronne otwieranie, centralny zamek, siłowniki wspierające otwieranie bagażnika,
  • Mniejszy wpływ na aerodynamikę niż inne boksy o tej pojemności,
  • Szybki montaż i szeroka kompatybilność,
  • Bardzo atrakcyjna cena,

Wady boksów Inter Pack Virgo:

  • Krótka konstrukcja bagażnika może nie zmieścić przewożonych nart/desek snowboardowych,
  • Materiał, z którego jest wykonany nie jest najwyższej klasy, choć zapewnia właściwe parametry do standardowego użytkowania,
  • Prosta bryła nie wyróżnia się jakoś szczególnie wśród boksów dachowych, zarówno pod kątem wizualnym, jak i funkcjonalnym

Nasza ocena

  • Jakość: 6/10
  • Stosunek cena - jakość: 8/10

Inter Pack Virgo to boks dachowy, który powinien spełnić oczekiwania wielu kierowców. Łączy w sobie szeroką kompatybilność, podstawową funkcjonalność i atrakcyjną cenę, oferując produkt budżetowy, który jest zdecydowanie wart swojej ceny. 

”Inter_Pack_Virgo”

Najlepsze boxy dachowe do 3000 złotych

Kwota trzech tysięcy złotych to już w zupełności wystarczająca suma, przy której znajdziemy produkty klasy średniej i średnio - wyższej. Wśród boksów w tym budżecie możemy już oczekiwać dużo lepszych właściwości aerodynamicznych, bardziej oryginalnego designu, czy funkcjonalności, które mogą znacząco ułatwić obsługę i montaż bagażnika. W naszej ofercie biorąc pod uwagę budżet w zakresie 2000 - 3000 złotych znajdziesz kilka boksów od takich producentów jak Inter Pack, Taurus, Northline, Atera, a nawet niektóre modele Thule

W podanym zakresie cenowym szczególnie polecamy dwa modele, które wyróżniają się spośród innych szczególnie dobrą jakością wykonania oraz znakomitym stosunkiem ceny do oferowanej funkcjonalności. Boksy dachowe Inter Pack Traxer oraz Thule Force XT to produkty, które wyposażone są w wiele udogodnień, spełniających zapotrzebowanie przeciętnego kierowcy. Choć nie znajdziemy tu najbardziej zaawansowanych technologii, znanych z produktów klasy premium, to ich cena jest na tyle atrakcyjna, że warto rozważyć zakup bagażnika w tym budżecie. 

Inter Pack Traxer

Inter Pack Traxer to model wyższej klasy niż opisywany przez nas w ekonomicznym budżecie Virgo. Charakteryzuje się on kilkoma dodatkowymi funkcjami, które odpowiadają za poprawę bezpieczeństwa bagażu oraz ułatwiają obsługę całego bagażnika. W tej linii znajdziemy produkty o pojemności między 320 a 530 litrów, dostępne również w dwóch odmianach kolorystycznych. Boksy Traxer, podobnie jak ich tańsza odmiana charakteryzują się przede wszystkim bryłą, która jest skrócona i poszerzona, celem uzyskania kompatybilności z pojazdami o krótkiej budowie. 

Boks Inter Pack Traxer, mimo skrócenia konstrukcji w wymiarze długości, nie jest aż tak krótki, jak Virgo. Dzięki temu, nie ogranicza w tak dużym stopniu zabrania sprzętu narciarskiego, a w jego wnętrzu można umieścić narty i deski o długości do 200 centymetrów (w największej pojemności). 

System montażu Traxera jest bardziej zaawansowany i opiera się na gałkach Premium-Fit. Ich konstrukcja działa na tej samej zasadzie, czyli specjalne łapki montujące zamyka się przez przekręcenie specjalnego pokrętła. Posiada ono jednak dodatkową funkcję zabezpieczającą przed zbyt mocnym dokręceniem - po uzyskaniu odpowiedniej siły mocującej słyszalny jest charakterystyczny dźwięk, który informuje, że jest ona właściwa. System Premium-Fit kompatybilny jest z różnymi rodzajami belek - stalowymi, aluminiowymi owalnymi oraz o przekroju skrzydła. Może być jednak również zamontowany na rowku typu “T”, choć do tego należy się wyposażyć w specjalny adapter

Boks dachowy Inter Pack Traxer pozwala na przewóz ładunku o masie łącznej do 75 kilogramów. Jest to więc wystarczająca wartość, by zabrać ze sobą dużą ilość dodatkowego bagażu. Tu jednak również należy pamiętać o masie własnej boksa dachowego. Ze względu na zastosowanie bardziej solidnych materiałów,  w największym rozmiarze wynosi ona 21,5 kilograma

Boksy dachowe z serii Traxer, jak przystało na produkt ze średniej i wyższej półki cenowej, posiadają na wyposażeniu liczne funkcje i udogodnienia. Jedną z nich jest wspomniana wcześniej kontrola siły dokręcenia, zabezpieczająca przed nadmiernym dokręceniem elementów montażowych. Klapa bagażnika jest oczywiście obustronnie otwierana i wspierana za pomocą dedykowanych siłowników, które ułatwiają jej podnoszenie. Elementy te, w linii Traxer, są właściwie dwufunkcyjne. Oprócz pomocy w otwieraniu, ich zadaniem jest również dociskanie klapy po jej zamknięciu, co gwarantuje ulepszone uszczelnienie. Bagażnik tej serii posiada również centralny zamek, który jest tutaj trzypunktowy. Dodatkowym zabezpieczeniem jest tutaj fakt, że nie będzie możliwe przekręcenie kluczyka, jeśli klapa boksa nie jest odpowiednio domknięta

Zalety boksów Inter Pack Traxer:

  • Oferuje wiele funkcjonalności znanych raczej z droższych bagażników dachowych, w bardziej atrakcyjnej cenie,
  • Materiał, z którego jest wykonany, jest bardzo dobrej jakości. Możemy to potwierdzić faktem, że jest jednym z najczęściej wybieranych przez klientów naszej wypożyczalni, a mimo to po wielu latach intensywnego użytkowania zachował swoje znakomite właściwości,
  • Ma skróconą, choć poszerzoną bryłę, która oferuje poprawioną aerodynamikę konstrukcji. W przeciwieństwie do modelu Virgo, nie jest ona jednak na tyle krótka, by ograniczała możliwość zabrania ze sobą sprzętu narciarskiego
  • Bardzo dobra aerodynamika ma korzystny wpływ na redukcję hałasu. 

Wady boksów Inter Pack Traxer:

  • Wizualnie nie wyróżnia się wśród innych produktów w tej kategorii, sprawia wrażenie produktu o prostej konstrukcji, 
  • Choć dostępny w kilku rozmiarach, to gama pojemności nie jest zbyt obszerna, a poszczególne modele różnią się dosłownie o kilkadziesiąt litrów pojemności.

Nasza ocena

  • Jakość: 8/10
  • Stosunek cena - jakość: 10/10

Inter Pack Traxer to wysokiej jakości produkt, będący jednak przedstawicielem klasy średniej. Jego funkcjonalność i wykonanie stoi na porównywalnym poziomie jak w produktach klasy premium, choć niektórzy twierdzą, że brakuje mu “tego czegoś”. Z pełnym przekonaniem możemy jednak potwierdzić, że w swoim budżecie niemal nie ma sobie równych i zdecydowanie polecamy go jako znakomity produkt w niewygórowanej cenie. 

”Inter_Pack_Traxer”

Thule Force XT

Boks dachowy Thule Force XT to pierwszy w naszym zestawieniu produkt od tego, renomowanego szwedzkiego producenta. Bez wątpienia, Thule jest jedną z najpopularniejszych marek na rynku bagażników samochodowych, a co najważniejsze - nie bez powodu. Nawet teoretycznie najniższa linia boksów dachowych, jaką jest Force XT aspiruje do tytułu produktu ze średnio wyższej półki

Model Force XT dostępny jest w kilku wersjach rozmiarowych - od S o pojemności 300 litrów, aż do XL mieszczącego 500 litrów. Oferta boksów z tej linii obejmuje również dwie wersje specjalne - Sport oraz Alpine, odpowiednio o pojemnościach 300 i 420 litrów

Wersje standardowe tych boksów charakteryzują się klasyczną konstrukcją przeznaczoną do przewożenia różnorodnego bagażu. Modele z dopiskiem Sport zaprojektowane są z myślą o jednoczesnym pozostawieniu wolnej przestrzeni na belce do zamontowania uchwytów rowerowych. Alpine z kolei ma wydłużoną konstrukcję, która została stworzona głównie pod kątem przewozu długich przedmiotów, takich jak narty (pozwala na przewóz nart o długości do 215 centymetrów). 

Montaż bagażników Thule Force XT opiera się na specjalnym systemie Power-Click. Jest to maksymalnie uproszczona konstrukcja, która obejmuje nawet bardzo szerokie belki w kształcie skrzydła, a jednocześnie gwarantuje łatwą i szybką instalację. Boks Force XT można również zainstalować na belkach wyposażonych w rowek typu “T”, ale do tego wymaga zakupu oddzielnego adaptera

Ładowność wszystkich boksów z tej linii, niezależnie od ich pojemności wynosi również 75 kilogramów. Podobnie jednak jak większość produktów wyższej klasy został wykonany z materiałów charakteryzujących się większą solidnością, a co za tym idzie, większą masą własną (21,3 kilograma w największej wersji). Należy o tym pamiętać przed umieszczeniem ładunku, celem upewnienia się, że bagażnik bazowy i sam dach wytrzymają taką wagę razem z pełnym obciążeniem. 

Funkcjonalność bagażnika Thule Force XT, podobnie jak praktycznie wszystkie modele szwedzkiej marki stoi na bardzo dobrym poziomie. Oczywista w tej klasie produktu jest obecność możliwości obustronnego otwierania. System montażu Power-Click jest także wyposażony w system sygnalizacji właściwej siły dokręcenia. Ponadto, znajduje się tu blokada LockKnob, która zapobiega uszkodzeniom kluczyka od centralnego zamka. Produkt kompatybilny jest także z wkładkami Thule One-Key System, co w przypadku posiadania innych bagażników tego producenta znacząco ułatwia ich obsługę, pozwalając na otwieranie i zamykanie wszystkich produktów jednym kluczem. Pokrywa bagażnika opiera się na opatentowanych podnośnikach, które łagodnie wspomagają obsługę klapy. 

Design tego bagażnika został zaprojektowany w klasycznym stylu z elementami nowoczesności. Jego kształt nie jest może najbardziej aerodynamiczny, ale nie powoduje przesadnie wysokiego hałasu, ani istotnie nie zwiększa spalania podczas jazdy. 

Zalety boksów Thule Force XT:

  • Jest to model zaprojektowany przez lidera w dziedzinie bagażników samochodowych, dlatego jego projekt jest znakomicie przemyślany, mimo że jest to bagażnik z teoretycznie niższej generacji, 
  • Funkcjonalność obejmuje wszystkie najbardziej istotne udogodnienia, tj. dwustronne otwieranie, centralny zamek, szeroką kompatybilność z systemem montażu Power Click, dodatkowo z sygnalizacją siły dokręcenia,

Wady boksów Thule Force XT:

  • Wizualnie produkt nie wyróżnia się niczym specjalnym, a dodatkowo oferowany jest tylko w jednej odmianie kolorystycznej,
  • Jakość materiałów odbiega nieznacznie od podobnych produktów w tym zakresie cenowym,

Nasza ocena

  • Jakość: 7/10
  • Stosunek cena - jakość: 7/10

Thule Force XT to budżetowy produkt z oferty boksów dachowych od szwedzkiego producenta. Oferuje całkiem dobre parametry, wiele istotnych funkcjonalności i przyzwoitą jakość w rozsądnej cenie. Sprawdzi się znakomicie u kierowców poszukujących sprawdzonych rozwiązań od najlepszych producentów, które jednocześnie nie będą wymagały istotnego zwiększenia budżetu. 

”Thule_Force_XT”

Najlepsze boxy dachowe do 4000 złotych

Budżet 4000 złotych to na chwilę obecną w zupełności wystarczająca kwota, by myśleć o produktach klasy premium, oferujących najwyższą jakość wykonania, liczne technologie poprawiające wygodę obsługi a także znakomite właściwości aerodynamiczne. Boksy dachowe tej klasy zaprojektowane są z myślą o klientach najbardziej wymagających, którzy są w stanie dopłacić za dodatkowe elementy, tak by zapewnić sobie najwyższy komfort nawet podczas bardzo intensywnego użytkowania. 

W podanym budżecie szczególnie polecamy dwa modele bagażników - Inter Pack Zenith oraz Thule Motion 3. Obydwa te modele charakteryzują się wieloma zaawansowanymi funkcjami, które sprawiają, że ich użytkowanie jest prawdziwą przyjemnością. Co więcej, ich wykonanie stoi na bardzo wysokim poziomie, a design wyróżnia się wśród produktów w tej kategorii znakomitą aerodynamiką i nowoczesnym wyglądem. 

Inter Pack Zenith

Inter Pack Zenith to najwyższej klasy model boksa dachowego oferowany przez tego producenta. Dostępny jest zaledwie w dwóch rozmiarach o pojemnościach 360 oraz 440 litrów. Jego konstrukcja została jednak zaprojektowana tak, by oprócz funkcjonalności, zapewnić równie korzystne wrażenia pod kątem wizualnym. Bagażnik Zenith to w naszej opinii produkt, który jest liderem w zakresie dbałości o wykończenie

Główną zaletą tego boksa dachowego właśnie jego unikalna konstrukcja. Zapewnia ona znakomite właściwości aerodynamiczne, które stoją na tak wysokim poziomie, że można zapomnieć o tym, że znajduje się on na dachu. W naszej opinii jest to jeden z najciszej pracujących bagażników dachowych o tej pojemności dostępnych na rynku. Doskonała aerodynamika sprawia również, że boks ten nie wpływa istotnie na spalania paliwa podczas jazdy. 

Sposób mocowania bagażnika Inter Pack Zenith opiera się na dokładnie tym samym systemie, który znany jest z boksa Traxer, a więc Premium Fit. Jest to bardzo wygodny i szybki w obsłudze element mocujący, który pozwala zainstalować bagażnik w kilka chwil bez większego wysiłku. Znajduje się tu także sygnalizacja siły docisku, która zabezpiecza przed zbyt mocnym dokręceniem i blokuje przed przypadkowym odkręceniem uchwytu. System montażu pozwala na montaż bagażnika na różnych rodzajach belek stalowych, aluminiowych owalnych i w kształcie skrzydła. Możliwa jest także instalacja w rowku “T”, z wykorzystaniem dodatkowego adaptera.

Obydwa rozmiary tego boksa dachowego pozwalają na umieszczenie ładunku o maksymalnej masie 75 kilogramów. Waga tego bagażnika w związku z wysoką solidnością użytych materiałów jednak nie należy do najniższych i w rozmiarze 440 litrów jej wartość to ponad 23 kilogramy. Taka masa może w przypadku mniejszych pojazdów ograniczyć nieznacznie możliwości ładunkowe ze względu na dopuszczalną nośność bagażników bazowych i dachu samochodu. 

Funkcjonalność Inter Pack Zenith jest dokładnie taka sama jak ma to miejsce w przypadku boksa Traxer. Główną różnicą między obydwoma modelami jest właśnie wyjątkowa konstrukcja droższego bagażnika. Znajdziemy tu na pokładzie więc następujące możliwości - obustronne otwieranie; centralny, trzypunktowy zamek; wspomniane elementy montażowe z sygnalizacją optymalnej siły dokręcenia; siłowniki ułatwiające obsługę pokrywy oraz kontrolujące odpowiednie domknięcie; blokada zamknięcia klucza w momencie nieprawidłowego ułożenia klapy

Zalety boksów Inter Pack Zenith:

  • Aerodynamika na najwyższym poziomie, która ma minimalny wpływ na właściwości jezdne,
  • Unikalny design, który oprócz funkcjonalności zapewnia znakomite wrażenia pod kątem wizualnym,
  • Wysoka jakość użytych materiałów klasy premium.

Wady boksów Inter Pack Zenith:

  • Niewielki wybór modeli w tej linii - dostępne są tylko dwie pojemności, w jednym kolorze,
  • Brak ponadprzeciętnych funkcjonalności, których można by oczekiwać w porównaniu do modelu Traxer, 

Nasza ocena: 

  • Jakość: 9/10
  • Stosunek cena - jakość: 8/10

Inter Pack Zenith to podrasowana wersja bagażnika Traxer. Mimo podobnej funkcjonalności, różni się on znacząco konstrukcją i designem, dzięki czemu gwarantuje dużo lepsze właściwości aerodynamiczne, a jego wygląd zdaniem wielu kierowców prezentuje się naprawdę wyjątkowo. Jest to jeden z najciszej pracujących bagażników dostępnych na rynku co ma kluczowe znaczenie dla komfortu, szczególnie podczas dłuższych podróży.  

”Inter_Pack_Zenith”

Thule Motion 3

Thule Motion 3 to obecnie najnowszy i jeden z najbardziej zaawansowanych boksów dachowych w ofercie szwedzkiego producenta. Dostępny jest w bardzo szerokiej palecie rozmiarów i dwóch wersjach kolorystycznych, dzięki czemu praktycznie każdy znajdzie w tej linii bagażnik idealnie dopasowany do własnych oczekiwań. 

Modele z linii Motion 3 oferują cztery warianty rozmiarowe w klasycznym kształcie i o pojemności w przedziale od 400 do 600 litrów. Seria ta obejmuje również kilka wersji specjalnych, w tym znaną z poprzednich generacji Sport, pozwalającą umieścić obok boksa jednocześnie dodatkowe uchwyty na sprzęt sportowy. Nowością, która pojawiła się w ofercie Thule wraz z premierą Motion 3 są boksy w wersji Low, dostępne w rozmiarze XL (400 litrów) oraz XXL (450 litrów), które charakteryzują się unikalną konstrukcją. Została ona znacząco obniżona, ale by zachować odpowiednią pojemność, jednocześnie wydłużona. Oznacza to, że bagażnik w tej wersji można montować raczej wyłącznie na pojazdach z dłuższym dachem, ponieważ boks ten w wersji XXL Low ma aż 232 centymetry długości. W zamian za to, Motion 3 w tej wersji sprawdzi się doskonale do przewozu przedmiotów o podłużnej bryle, takich jak deski snowboardowe czy narty (mogą mieć one długość nawet 215 centymetrów). 

Montaż bagażników z linii Motion 3 opiera się na znanym i sprawdzonym systemie Power - Click, który charakteryzuje się wysoką kompatybilnością z większością belek bagażników bazowych, włącznie z tymi bardzo szerokimi w kształcie skrzydła. Można go zainstalować także na rowku “T”, ale do tego potrzebny będzie zakup dedykowanego adaptera

Boks dachowy Thule Motion 3 to jeden z cięższych produktów w swojej kategorii, co wynika z użycia solidnych materiałów najwyższej jakości. Bagażnik o największej pojemności ma masę własną ponad 25 kilogramów, co pozostaje nie bez znaczenia w kwestii zapewnienia odpowiedniego obciążenia na belkach bagażnika bazowego i samego dachu pojazdu. Jeśli jednak Twój pojazd dopuszcza przewóz wysokich obciążeń, to maksymalna ładowność tych bagażników, niezależnie od rozmiaru wynosi 75 kilogramów

Funkcjonalność bagażnika Thule Motion 3 jak przystało na produkt klasy premium, stoi na najwyższym poziomie. Znajdziemy tutaj obsługę wszystkich znanych z poprzednich produktów możliwości, a zatem: obustronne otwieranie; centralny zamek z kompatybilnością z systemem Thule One-Key; elementy mocujące Power - Click sygnalizujące optymalną siłę dokręcenia; technologię Slidelock, czyli siłowniki wspomagające otwieranie i zamykanie pokrywy, wraz z możliwością jej blokady i sygnalizacją właściwego domknięcia klapy oraz wiele innych. 

Bagażnik Thule Motion 3 został również konstrukcyjnie odświeżony, by poprawić komfort i aerodynamikę boksa. Jego pozycja względem dachu została nieznacznie przesunięta, by zapewnić bezproblemowy dostęp do bagażnika samochodu. Opory powietrza podczas jazdy zostały zredukowane przez przeprojektowanie przodu boksa, który został obniżony. Oprócz tego, drobne elementy, takie jak uchwyty pokrywy zostały poprawione, by zapewnić jeszcze wygodniejsze użytkowanie. Boks kompatybilny jest z bardzo szeroką listą akcesoriów, pozwalających dodatkowo rozszerzyć jego funkcjonalność. 

Zalety boksów Thule Motion 3:

  • Funkcjonalność, która już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie obcowania z produktem najwyższej klasy, 
  • Bardzo szeroki wybór rozmiarów i kształtów boksa. Dodatkowo, w dwóch wersjach kolorystycznych, 
  • Znakomite właściwości aerodynamiczne i nowoczesny design, który komponuje się z wyglądem większości pojazdów,
  • Jakość materiałów wykonania stoi na wysokim poziomie.

Wady boksów Thule Motion 3:

  • Stosunkowo wysoka cena, a część funkcjonalności wymaga zakupu dodatkowych elementów. Wówczas cena całości może przekroczyć założony budżet,

Nasza ocena: 

  • Jakość: 8/10
  • Stosunek cena - jakość: 7/10

Thule Motion 3 to stosunkowo nowy produkt na rynku i ciężko jest go jeszcze jednoznacznie ocenić, zwłaszcza pod kątem trwałości. Bez wątpienia jednak jest to boks, który wyróżnia się wieloma nowoczesnymi technologiami i udogodnieniami, sprawiającymi, że codzienna jego obsługa jest wyjątkowo przyjemna. Szeroka paleta rozmiarów i kolorów pozwala na indywidualne dopasowanie produktu do własnych oczekiwań. Boks ten jest ewolucją znanego i dostępnego w naszej ofercie bagażnika Motion XT, który cieszył się opinią jednego z najlepszych produktów w swojej klasie, a naszym zdaniem kolejna generacja powinna utrzymać ten status, lub nawet go przewyższyć. 

”Thule_Motion_3”

Najlepsze boxy dachowe powyżej 4000 złotych

Klienci poszukujący rozwiązań z najwyższej półki, którzy podczas wyboru nie kierują się jego ceną, a najwyższą jakością wykonania i najbardziej zaawansowanymi technologiami również znajdą w naszej ofercie produkt, który powinien spełnić ich oczekiwania. Boksy z tej półki charakteryzują się największą ilością funkcji, doskonałą aerodynamiką, prostotą obsługi i najbardziej unikalnym designem, który wyróżnia się wśród boksów. 

W budżecie przekraczającym 4000 złotych znajduje się niewiele modeli. Jednym z przykładów takiego bagażnika z najwyższej półki jest najbardziej zaawansowany boks dachowy oferowany przez Thule - linia Vector. Wyróżnia się on znakomitym połączeniem ekskluzywnej stylistyki wraz z ogromną funkcjonalnością i jakością, która nie ma sobie równych. 

Thule Vector

Thule Vector to boks dachowy, który charakteryzuje się najbardziej zaawansowanym projektem w ofercie tego producenta. Łączy funkcjonalność i jakość, która spełni oczekiwania najbardziej wymagających kierowców w konstrukcji, której stylistyka od razu rzuca się w oczy swoją wyjątkowością. Bagażnik ten dostępny jest w dwóch rozmiarach o pojemnościach 360 i 430 litrów, a także w dwóch wariantach kolorystycznych - czarnym i tytanowym. Oprócz tego, oferowany jest także specjalny model Vector Alpine o pojemności 380 litrów, który podobnie jak inne produkty Thule z tym dopiskiem w nazwie, charakteryzuje się wyjątkowo obniżoną linią, która przystosowana jest do przewozu podłużnych przedmiotów, takich jak sprzęt narciarski. 

Montaż boksów dachowych z linii Vector opiera się na najlepszym oferowanym przez Thule systemie Power - Click. Cechuje się on wyjątkową prostotą i szybkością obsługi, dzięki czemu instalacja boksa na bagażniku bazowym zajmuje dosłownie kilka chwil. Oczywiście boks kompatybilny jest z wieloma rodzajami bagażników bazowych, dzięki specjalnym łapkom, które obejmą nawet najszersze belki w kształcie skrzydła. Dodatkowo, znajduje się tu także wskaźnik siły mocowania, który zabezpiecza przed zbyt mocnym dokręceniem mechanizmu. 

Bagażniki Thule Vector należą do najcięższych boksów dostępnych na rynku. Spowodowane jest to przede wszystkim najwyższą jakością materiałów, które mają zagwarantować wytrzymałość przez długie lata intensywnego użytkowania. Waga największego rozmiaru wynosi około 30 kilogramów, o czym należy pamiętać przed umieszczeniem tego boksa razem z ładunkiem na belkach bagażnika bazowego. Ładowność samego Vectora, niezależnie od rozmiaru wynosi dokładnie 75 kilogramów

Thule Vector, jak przystało na produkt najwyższej klasy charakteryzuje się pełną funkcjonalnością, którą można spotkać na pokładzie boksów dachowych. Rozwiązania takie jak obustronne otwieranie, ułatwiające obsługę i załadunek, czy system SlideLock wspierający otwieranie i zamykanie klapy, a jednocześnie sygnalizujący właściwe domknięcie pokrywy to główne elementy znane z wysokiej jakości boksów Thule. Vector jednak przemyślany jest pod kątem nawet najdrobniejszych detali, dlatego znajdziemy tu również takie udogodnienia jak miękkie uchwyty zewnętrzne, których obsługa jest bardziej komfortowa niż w przypadku sztywnych rączek. Wewnątrz boksa znajduje się także oświetlenie a jego wnętrze jest pomalowane na biało. Dzięki temu zapewnia znakomitą widoczność i łatwiejszą organizację ładunku nawet po zmroku. W komplecie razem z boksem znajdziesz także dedykowany pokrowiec, który wymiarami jest idealnie dostosowany do kształtu Vectora i zapewnia ochronę przed zarysowaniem i zabrudzeniem, kiedy nie jest on używany. Boks ten naturalnie wyposażony jest także w centralny zamek z sygnalizacją właściwego zamknięcia, który jest dodatkowo kompatybilny z uniwersalnym systemem wkładek Thule One-Key System

Jak już wspomnieliśmy, tym co szczególnie wyróżnia boksa dachowego Thule Vector jest jego design. Cechą charakterystyczną dla tego modelu jest niemal jednolita konstrukcja pokrywy z podstawą. Płynne łączenie obu elementów znakomicie prezentuje się na każdym samochodzie. Unikalna konstrukcja zapewnia bardzo dobre właściwości aerodynamiczne, dzięki czemu generowany hałas jest minimalny, a zamontowany bagażnik nie ma wielkiego wpływu na spalanie i właściwości jezdne samochodu. Wizualny efekt to oczywiście kwestia indywidualna, ale naszym zdaniem, boks ten na pewno wyróżnia się wśród innych produktów tej kategorii wyjątkowym wyglądem. Dodatkową zaletą tego boksa jest malowanie, ponieważ Vector pokryty jest specjalnym lakierem metalizowanym, który na żywo naprawdę robi wrażenie. 

Zalety boksów Thule Vector:

  • Najwyższa jakość wykonania, materiałów i odporności na zużycie,
  • Unikalna, niemal jednolita konstrukcja, dzięki której wyróżnia się znakomitą aerodynamiką,
  • Design, który wyróżnia się wśród produktów w swojej kategorii. Już na pierwszy rzut oka widoczna jest przynależność do najwyższej klasy premium,

Wady boksów Thule Vector:

  • Wysoka cena
  • Duża masa własna

Nasza ocena

  • Jakość: 10/10
  • Stosunek cena - jakość: 4/10

Thule Vector to bagażnik zaprojektowany dla najbardziej wymagających kierowców, dla których budżet jest kwestią drugorzędną. Obcując z tym boksem, od razu ma się wrażenie, że mamy do czynienia z produktem najwyższej klasy, w którym nie ma miejsca na kompromisy. Jego design, funkcjonalność i możliwości z całą pewnością wyróżniają się wśród produktów w swojej kategorii, ale wiąże się to niestety również z bardzo wysoką ceną. 

”Thule_Vector”

Jaki box dachowy wybrać? - nasze porady oraz opinie

Wybór odpowiedniego boksa dachowego to trudna decyzja, którą należy podjąć świadomie, z wiedzą, która sprawi, że wpasuje się on jak najlepiej w nasze oczekiwania. Nie są to produkty najtańsze, ale jednocześnie zakup ma służyć przez wiele długich lat, a co najważniejsze, zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa. 

Kluczowe przed rozpoczęciem poszukiwań będzie zapoznanie się ze specyfikacją poszczególnych modeli i zorientowanie się czym różnią się od siebie dane boksy. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci określić jakie parametry powinien mieć Twój bagażnik i nakierują na wybór właściwego produktu. 

Podane przez nas modele w rankingu boksów dachowych to produkty, które znamy, używamy i zdecydowanie polecamy. Oczywiste jest, że bagażniki droższe będą miały więcej funkcjonalności i zaawansowanych technologii, a ich jakość przewyższa produkty z niższych półek, ale podkreślamy: nie zawsze dopłacanie, często niemałych sum, jest opłacalne. Decyzja powinna być uwarunkowana przede wszystkim indywidualnymi potrzebami kierowcy i użytkowników, ponieważ jedynie wybór dopasowanego modelu zapewni Ci pełną satysfakcję z zakupu. 

”Poradnik_boksów_dachowych”

Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi

Co to jest boks dachowy?

Boks dachowy to specjalny rodzaj bagażnika samochodowego, który umieszcza się na dachu pojazdu. Do jego montażu wymagane jest posiadanie odpowiedniego bagażnika bazowego. Tego typu produkt pozwala na przewóz dużej ilości dodatkowego ładunku - w zależności od pojemności, ładowności i kształtu, może służyć do przewozu np. dodatkowych walizek czy toreb lub nawet sprzętu narciarskiego. 

Czy warto kupić box dachowy?

Box dachowy to rozwiązanie, które jest szczególnie przydatne dla osób podróżujących całą rodziną lub grupą znajomych. Pozwala zabrać ze sobą dużą ilość dodatkowego bagażu lub przedmioty o nietypowym kształcie. Największe boksy mają pojemność nawet 600 - 650 litrów, co jest przestrzenią znacznie większą niż bagażniki standardowych samochodów (dla porównania bagażnik Volkswagena Passata w wersji kombi to około 565 litrów). W zakresie oferowanej przestrzeni ładunkowej, produktom tego typu dorównywać mogą jedynie przyczepy samochodowe, ale te jednak mają dużo większy wpływ na komfort jazdy. 

Podsumowując, boksy dachowe to znakomite i opłacalne rozwiązanie, które pozwoli zabrać ze sobą cały potrzebny bagaż. Ceny produktów nawet lepszej klasy nie są zwykle wyższe niż np. przyczepek, a dodatkowo, boksy mają znacznie mniejszy wpływ na komfort jazdy. 

Jaki boks dachowy jest najlepszy?

Nie da się odpowiedzieć na tak postawione pytanie w sposób jednoznaczny. Wybór odpowiedniego boksa powinien być uzależniony od indywidualnych oczekiwań przyszłych użytkowników. W zależności od Twoich potrzeb możesz wybrać mniej zaawansowane produkty, które w zamian będą w bardzo atrakcyjnej cenie, ale jeśli dodatkowe funkcje są kluczowe dla Twojego komfortu to możesz zdecydować się na produkty z wyższych półek, które, choć będą trochę droższe, to oferują znacznie więcej udogodnień. 

Jakiej marki boksy dachowe wybrać?

Na rynku dostępne są boksy dachowe od wielu znanych marek, oferujące wiele unikalnych funkcjonalności. Każdy z producentów udostępnia swoje autorskie rozwiązania, których obecność może wpłynąć na decyzję o zakupie boksa z konkretnym logo. W naszej ofercie znajdziesz produkty wyłącznie renomowanych i szczególnie polecanych producentów, takich jak Thule, Inter Pack, Taurus czy Northline

Jak zamontować boks na dachu?

Sposób montażu boksa może różnić się w zależności od zastosowanego przez producenta systemu. Najpopularniejsze są trzy rodzaje:

  1. Montaż w rowku “T” - bagażnik ma zintegrowany specjalny element montażowy, który wsuwa się na rowek w kształcie litery odwróconego “T” znajdujący się na belce,
  2. Montaż z użyciem łapek - specjalne łapki montażowe rozkręca się obejmując całą powierzchnię belki bagażnika bazowego, a następnie dokręca. Bardziej zaawansowane modele mają na pokładzie specjalne funkcjonalności ograniczające zbyt mocną siłę dokręcenia,
  3. Montaż obejmami “U” - od dolnej części boksa znajdują się elementy montażowe w kształcie litery U, którymi obejmuje się belkę, a następnie dokręca specjalne pokrętła, zapewniając stabilność konstrukcji. 

Czy da się zamontować boksa na samochodzie bez relingów?

Montaż boksów dachowych na pojazdach bez relingów jest trochę trudniejszy niż na samochodach wyposażonych w te elementy. Najważniejsze jest to, że żeby w ogóle móc zainstalować boksa, potrzebujesz bagażnika bazowego. W ofercie wielu producentów dostępne są rozwiązania, które możesz zainstalować na pojazdach niewyposażonych w relingi: 

  • Bagażniki bazowe na fabryczne punkty montażu (tylko dla samochodów z takimi punktami),
  • Bagażniki bazowe na tzw. “goły dach”

O ile w przypadku tego pierwszego rozwiązania, wybór na rynku jest dość spory, a jakością te produkty nie odbiegają znacząco od bagażników umieszczanych na relingach, tak najtrudniej jest w drugiej sytuacji - kiedy nasz pojazd nie ma żadnych elementów montażowych. Jednak nawet tutaj jest możliwość montażu boksów dachowych, ale bardzo ważne jest, by wybrać odpowiedni bagażnik bazowy, który zapewni odpowiednie parametry do utrzymania całego ładunku. 

Jaką długość boksa można zamontować na dachu pojazdu?

Dokładna długość bagażnika, jaką można umieścić na dachu pojazdu nie jest ściśle określona i zależy od indywidualnej konstrukcji konkretnego modelu samochodu. Zaleca się, by długość boksa nie przekraczała długości dachu, tak by po pierwsze - nie zasłaniała widoczności kierowcy z przodu pojazdu, a po drugie - umożliwiała swobodne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika samochodu. Najbezpieczniejszą opcją, która gwarantuje całkowity komfort podróży i użytkowania boksa jest wybór produktu o długości około 10 centymetrów krótszej niż długość dachu pojazdu

Z jaką prędkością można jechać z bagażnikiem na dachu?

Prędkość, z jaką należy się poruszać z umieszczonym na dachu boksem dachowym zawsze musi zostać odpowiednio dostosowana. W większości najpopularniejszych modeli wartość maksymalna wynosi około 130 km/h. Przed użyciem boksa, należy jednak zweryfikować dokładnie tą informację (najlepiej w instrukcji obsługi), ponieważ ograniczenie może być inne, zależnie od konstrukcji boksa. 

Prędkość to jednak niejedyny parametr jazdy, o którym należy pamiętać, mając zamontowanego na dachu boksa. Wpływa on również na drogę hamowania, która przez zwiększone obciążenie, może się znacząco wydłużyć. Pozostałe parametry jazdy również mogą ulec pogorszeniu - spalanie, poziom hałasu mogą wzrosną, pojazd “ciężej” będzie wchodził w zakręty itp.

Ile można załadować do boksa dachowego?

Ilość i rodzaj bagażu, jaki można umieścić wewnątrz boksa zależny jest indywidualnej konstrukcji każdego produktu. Należy zwrócić szczególną uwagę na dwa parametry - pojemność i ładowność. Pierwsza z tych cech opisuje jak dużo przestrzeni ładunkowej jest udostępnione wewnątrz bagażnika, natomiast druga wartość podaje jaką masę całkowitą mogą mieć przewożone przedmioty. W zakresie ładowności należy jednak pamiętać także o nośności samego dachu i belek bagażnika bazowego z uwzględnieniem masy własnej boksa. Żadna z tych wartości nie może zostać przekroczona przez sumę wag poszczególnych elementów

Jaki budżet przeznaczyć na boks dachowy?

Budżet, jaki należy przeznaczyć na boks dachowy powinien być dopasowany do indywidualnych możliwości i oczekiwań konkretnego użytkownika. W ofercie produktów w tej kategorii znajdują się boksy w zakresie od około tysiąca do wartości przekraczających 6 - 7 tysięcy złotych. Różnice między nimi jawią się głównie w jakości wykonania i funkcjonalności. Nie można jednak powiedzieć, że boksy z najniższej półki nie nadają się zupełnie do użytku. Choć ich możliwości będą znacznie ograniczone, to nadal spełniają najbardziej podstawową funkcję - zapewniają bezpieczne miejsce do przewożenia dodatkowego bagażu. Dlatego właśnie, warto dopasować budżet w taki sposób, żeby zapewnić sobie wszystkie najpotrzebniejsze możliwości, ale nie przepłacać za udogodnienia, z których nie planujemy korzystać.  

SONAX Xtreme do czyszczenia felg
Wysoce skuteczny preparat do czyszczenia felg stalowych i aluminiowych. Bez problemów usuwa nawet najbardziej oporny brud: zapieczony pył hamulcowy, plamy oleju, ślady po gumie oraz wszelkie zanieczyszczenia drogowe.

Nie zawiera kwasów. pH neutralne. Bezpieczny dla felg lakierowanych, nielakierowanych oraz śrub i nakrętek.
Producent
SONAX Xtreme do nabłyszczania opon - Wet Look
Zapewnia długotrwały, głęboki połysk i efekt „mokrej opony”. Konserwuje gumę, a przy regularnym stosowaniu również chroni przed pękaniem, przedwczesnym starzeniem, brązowym zabarwieniem i blaknięciem. Głęboki, czarny i błyszczący wygląd opony utrzymuje się do kilku tygodni. Nadaje się do wszystkich rodzajów opon. Niezwykle łatwy w aplikacji.
Producent
SONAX Xtreme cockpit efekt matowy
SONAX Xtreme Cockpit matowy czyści i pielęgnuje wszystkie wewnętrzne elementy samochodu wykonane z tworzyw sztucznych. Zachowuje oryginalna strukturę powierzchni matowych, ogranicza powstawanie oślepiających refleksów świetlnych.
Producent
Liqui Moly Oczyszczacz klimatyzacji 0,25L
Preparat pozwala na gruntowne oczyszczenia parownika oraz całego układu klimatyzacji bez demontażu elementów składowych. Szybko i skutecznie usuwa grzyby i bakterie. Tworzy ochronny film w parowniku i dba o świeżość i czystość powietrza. Czyszczenie zaleca się co najmniej raz w roku.
Producent
(12) 346 346 2 info@strefakierowcy.pl pn-pt: 9-17, sob: 9-13