Grubościomierz do pomiarów grubości lakieru na samochodowych blachach stalowych i aluminiowych. Model GL-8 posiada głowicę pomiarową zawieszoną sprężyście, która skonstruowana jest w ten sposób, że podczas dociskania sondy do badanej powierzchni, “wsuwa” się w obudowę sondy. Dzięki temu pomiar staje się dokładniejszy ze względu na bardziej równomierny docisk do badanej powierzchni. Niwelowane są również drgania ręki.
Asystent pomiaru
Funkcja ASYSTENT POMIARU® podpowiada oceniającemu samochód czy miał on naprawy blacharsko-lakiernicze.
Gdy funkcja jest włączona, miernik wyświetla na wyświetlaczu podczas dokonywania pomiarów komunikaty informujące o stanie blacharki:
– “CIENKI” – lakier za cienki;
– “LAK OK” – lakier prawidłowy;
– “2xLAK” – druga warstwa lakieru;
– “KIT!” – szpachla.
Należy zaznaczyć, że funkcja ASYSTENT POMIARU® ma jedynie pomóc w interpretacji pomiarów, nie może ona być podstawą do jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy samochód miał naprawy blacharsko-lakiernicze. Niemniej jednak dużo osób dokonujących ocen samochodów nie wie tak naprawdę co dana grubość lakieru oznacza, dlatego powyższa funkcja ma w tym pomóc.
Dodatkowe zalety modelu GL-8
Funkcja HOLD pozwala na dokonanie pomiaru i zatrzymanie go, dzięki czemu możemy miernik oddalić od badanej powierzchni i odczytać pomiar. Funkcję HOLD można wyłączyć z poziomu MENU.
Sygnalizacja dźwiękowa przydaje się zwłaszcza podczas dokonywania pomiaru z włączoną funkcją HOLD. Po dokonaniu pomiaru miernik informuje nas o tym fakcie krótkim sygnałem dźwiękowym. Sygnał dźwiękowy można wyłączyć z poziomu MENU.
Urządzenie wyposażone jest w
wysokiej jakości poprawioną, nową sondę pomiarową oraz nowy algorytm pomiarowy.
Cechy urządzenia
- sonda wbudowana zawieszona sprężyście;
- pomiar na blachach stalowych, stalowych ocynkowanych i aluminiowych;
- rozdzielczość pomiaru: 10µm lub 1µm w zależności od ustawień;
- zakres pomiaru (grubość lakieru): 0µm do 2000µm;
- funkcja ASYSTENT POMIARU®;
- funkcja HOLD;
- sygnalizacja dźwiękowa;
- kalibracja miernika – płytka do zerowania (kalibracji) jest w zestawie;
- pamięć 200 pomiarów;
- podświetlanie wyświetlacza LCD;
- automatyczne wyłączenie miernika po dłuższej bezczynności;
- zasilanie: dwie baterie alkaliczne R3 (AAA);
- klawiatura poliwęglanowa;
- w zestawie firmowe ETUI;
- 3 języki: polski, angielski, niemiecki;
Wysoka jakość - produkt zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce
Produkty firmy Prodig-Tech to cenione na rynku rozwiązania, które od lat cieszą się zaufaniem klientów. Jest to zasługą wysokiej jakości oraz rozsądnie skalkulowanej ceny.
Pomiar grubości lakieru
Sprawdzenie grubości powłoki lakierniczej to czynność łatwa, jednak aby pomiar był w pełni wiarygodny i pomocny podczas zakupu auta trzeba przestrzegać pewnych zasad.Przed rozpoczęciem pomiaru należy sprawdzić czy miernik jest "wyzerowany". Służy do tego odpowiednia opcja w menu. Jeśli okaże się, że miernik wymaga kalibracji należy w tym celu użyć płytki dołączonej do zestawu.
Pomiaru powinno dokonywać się na czystym lakierze. Jeśli auto jest zabrudzone to należy w badanych miejscach je oczyścić, tak aby brud nie zakłócał pomiaru. Sondę miernika należy przyłożyć do badanej powierzchni pod kątem prostym a podczas pomiaru nie poruszać nią.
Pomiar należy wykonać w wielu punktach samochodu, aby móc rzetelnie ocenić stan nadwozia. Badanie optymalnie rozpocząć od dachu jako elementu, który raz uszkodzony w zdarzeniu drogowym nie powinien już podlegać naprawie i kwalifikuje auto do złomowania.
Podane poniżej zakresy wyników z interpretacją ułatwią korzystanie miernika. Należy jednak pamiętać, że fabryczna grubość powłoki lakierniczej nie jest taka sama na całym samochodzie i to, że będzie nieco inna na różnych elementach karoserii nie powinno nas dziwić. Oczywiście jeśli odczyt jest już wysoki oznacza to albo koleją warstwę lakieru albo naprawę nadwozia przy użyciu szpachlówki.