Przeznaczona do mocowania samochodowych tablic rejestracyjnych.
VOLT prostownik Smart A16 6V/12V 15A
Numer katalogowy: | VOLT prostownik Smart A16 6V/12V 15A |
Identyfikator produktu: | 0101783 |
EAN: | 5903760240073 |
Kod producenta: | 6PRA12168C |
Prostownik SMART A16 marki VOLT Polska to pierwsza na rynku ładowarka akumulatorów z mikroprocesorowym systemem kontroli i sterowania w technologii PWM z możliwością ładowania akumulatorów 6V i 12V, która inteligentnie i konkretnie dobierze odpowiednie parametry sprawiając, że Twój rozładowany i zaniedbany akumulator zostanie prawidłowo zregenerowany.
ETAP 1: DIAGNOSTYKA: analiza akumulatora, jego stanu naładowania oraz poprawności połączeń pomiędzy akumulatorem i prostownikiem.
ETAP 2: ODSIARCZANIE: rozpoznanie zasiarczonego akumulatora, ładowanie prądem pulsującym o niskim napięciu i wysokim natężeniu umożliwia usunięcie siarczanu z płytek akumulatora, dzięki czemu zostaje przywrócona jego początkowa pojemność.
ETAP 3: ANALIZA: sprawdzenie czy akumulator nie jest uszkodzony i czy może przyjąć prąd ładowania - zapobiega ładowaniu uszkodzonego akumulatora.
ETAP 4: MIĘKKI START: jeśli akumulator nie jest uszkodzony rozpoczyna się ładowanie prądem o stosunkowo niskim natężeniu (ok 15%), stopniowo zwiększając jego wartość.
ETAP 5: ŁADOWANIE ZASADNICZE: ładowanie prądem maksymalnym o stałym natężeniu o wartości regulowanej automatycznie w zależności od stanu naładowania akumulatora, do czasu osiągnięcia 80% pojemności akumulatora.
ETAP 6: ŁADOWANIE KOŃCOWE: ładowanie prądem o malejącym natężeniu i stałym napięciu do osiągnięcia 100% pojemności akumulatora.
ETAP 7: ANALIZA: trwający około 2 minut test naładowania akumulatora – jeśli po zatrzymaniu ładowania poziom naładowania akumulatora nie spada, proces ładowania zostaje zakończony.
ETAP 8: PULSOWANIE: monitorowanie napięcia akumulatora i utrzymywanie optymalnego naładowania na poziomie 95-100% pojemności poprzez impulsy prądu ładowania.
Napięcie znamionowe: 230V / 50 Hz
Obsługiwane napięcia akumulatorów: 6V / 12V (pulse dynamic)
Identyfikacja napięcia dla 6V: 2V - 7,4V
Identyfikacja napięcia dla 12V: 8V - 14,5V
Obsługiwana pojemność akumulatora 6V/12V: 3Ah - 200Ah
Natężenie ładowania: 0A - 15A
Proces ładowania: 8-stopniowy (inteligentny lub szybki)
Temperatura pracy: -30°C - 50°C
Efektywność: 98%
Obsługuje akumulatory: VRLA, WET, GEL, EFB, AGM
Wbudowany wentylator sterowany przez MCU
Waga netto: 0,87kg
Długość przewodu zasilającego: 100 cm
Długość przewodów "+" i "-": 120cm
O produkcie - prostownik Volt SAMRT A16
- Inteligentne rekondycjonowanie akumulatora odbywa się poprzez ciągły test systemu i przełączania ładowania w 4 trybach (Constant Voltage; Constant Current; Trickle Charge Modulation; Floating Charge Modulation).
- Ładowanie w trybie inteligentnym (SMART), lub szybkim (FAST) nie potrzebuje Twojej uwagi, gdyż wszystkie programy sterujące procesem ładowania zostały bardzo dokładnie zaprojektowane do odpowiednich rodzajów akumulatorów i ich znamionowych napięć w celu najdokładniejszego doprowadzenia ich do idealnej kondycji.
- PWM (ang. Pulse-Width Modulation) – to metoda regulacji sygnału prądowego lub napięciowego, o stałej amplitudzie i częstotliwości, polegająca na zmianie wypełnienia sygnału. Układ PWM zasila urządzenie bezpośrednio lub przez filtr dolnoprzepustowy wygładzający zmiany natężenia prądu elektrycznego i napięcia.
- Wyświetlanie procentowego naładowania umożliwia dodatkową kontrolę stanu swojego akumulatora. Duży wyświetlacz informuje o aktualnym stanie naładowania wyświetlając informacje w systemie procentowym.
- Bardzo wysoka efektywność ładowania przy temperaturach dodatnich. Za pomocą zaawansowanego sterowania procesami ładowania efektywność prostownika wynosi 98%, co sprawia że jest on nieporównywalny z tradycyjnymi typami prostowników bez tego rodzaju technologii.
8 etapów ładowania
ETAP 1: DIAGNOSTYKA: analiza akumulatora, jego stanu naładowania oraz poprawności połączeń pomiędzy akumulatorem i prostownikiem.
ETAP 2: ODSIARCZANIE: rozpoznanie zasiarczonego akumulatora, ładowanie prądem pulsującym o niskim napięciu i wysokim natężeniu umożliwia usunięcie siarczanu z płytek akumulatora, dzięki czemu zostaje przywrócona jego początkowa pojemność.
ETAP 3: ANALIZA: sprawdzenie czy akumulator nie jest uszkodzony i czy może przyjąć prąd ładowania - zapobiega ładowaniu uszkodzonego akumulatora.
ETAP 4: MIĘKKI START: jeśli akumulator nie jest uszkodzony rozpoczyna się ładowanie prądem o stosunkowo niskim natężeniu (ok 15%), stopniowo zwiększając jego wartość.
ETAP 5: ŁADOWANIE ZASADNICZE: ładowanie prądem maksymalnym o stałym natężeniu o wartości regulowanej automatycznie w zależności od stanu naładowania akumulatora, do czasu osiągnięcia 80% pojemności akumulatora.
ETAP 6: ŁADOWANIE KOŃCOWE: ładowanie prądem o malejącym natężeniu i stałym napięciu do osiągnięcia 100% pojemności akumulatora.
ETAP 7: ANALIZA: trwający około 2 minut test naładowania akumulatora – jeśli po zatrzymaniu ładowania poziom naładowania akumulatora nie spada, proces ładowania zostaje zakończony.
ETAP 8: PULSOWANIE: monitorowanie napięcia akumulatora i utrzymywanie optymalnego naładowania na poziomie 95-100% pojemności poprzez impulsy prądu ładowania.
Dane techniczne
Napięcie znamionowe: 230V / 50 Hz
Obsługiwane napięcia akumulatorów: 6V / 12V (pulse dynamic)
Identyfikacja napięcia dla 6V: 2V - 7,4V
Identyfikacja napięcia dla 12V: 8V - 14,5V
Obsługiwana pojemność akumulatora 6V/12V: 3Ah - 200Ah
Natężenie ładowania: 0A - 15A
Proces ładowania: 8-stopniowy (inteligentny lub szybki)
Temperatura pracy: -30°C - 50°C
Efektywność: 98%
Obsługuje akumulatory: VRLA, WET, GEL, EFB, AGM
Wbudowany wentylator sterowany przez MCU
Waga netto: 0,87kg
Długość przewodu zasilającego: 100 cm
Długość przewodów "+" i "-": 120cm
Klienci, którzy kupili: VOLT prostownik Smart A16 6V/12V 15A, kupili również:
Dedykowany zestaw dwóch wycieraczek do montażu na szybie przedniej. W nowych modelach samochodów osobowych coraz częściej można spotkać bezprzegubowe wycieraczki Bosch Aerotwin. Obecnie wycieraczki te dostępne są również w sprzedaży na wtórnym rynku części zamiennych i przeznaczone są do samochodów wyposażonych fabrycznie w klasyczne wycieraczki.