Poniżej znajduje się lista skrótów i symboli, które można spotkać w nazwach handlowych oraz na samej oponie:
'#' - homologacja dla opon do samochodów marki Fiat
'*' - homologacja dla opon do samochodów marki BMW
'a' - homologacja dla opon do samochodów marki Audi/VW
'A0' - homologacja Audi
'A' - amerykańska wersja Scorpiona STR
'AM8' - homologacja dla opon do samochodów marki Aston Martin
'AM9' - homologacja dla opon do samochodów marki Aston Martin
'AMS' - homologacja dla opon do samochodów marki Aston Martin
'B' - homologacja dla opon do samochodów marki Audi
'BasePen' - opona posiada elektrostatyczne uziemienie (w rowku biegnącym przez środek bieżnika znajduje się krzemionkowa mieszanka, która odprowadza ładunki elektryczne).
'BLT' - wypukłe czarne litery (Raised Black Lettering / Letters)
'BSW' - czarne litery (Black sidewall)
'C1' - homologacja dla opon do samochodów marki Chrysler
'COLD' - informacja, by ciśnienie mierzyć na zimnych oponach
'cord' - ochrona felgi na ściance bocznej opony
'DOT' - oznacza, że opona jest zgodna ze wszystkimi obowiązującymi normami bezpieczeństwa ustanowionymi przez amerykański Departament Transportu. Obok znajduje się kod identyfikacyjny opony lub jej numer seryjny: jest to ciąg cyfr i liter o długości do 12 znaków. (Department of Transportation)
'DSST' - opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie (Dunlop Self Supporting Technology = RunOnFlat)
'ECE, e, E' - skrót od Economic Commision of Europe, oznacza homologację europejską
'EMT' - opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie (Extended Mobility Tyre - RunOnFlat)
'EXT' - opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'FP' - ochraniacz felgi, znany też jako (RFP, Rim Fringe Protector) lub MFS; oznaczenie stosowane przez Dunlopa (Fringe Protector)
'FR' - rant ochronny na felgę
'FUL' - maksymalne obciążenie (Full Load)
'G' - General Motors
'G1' - opono do samochodów posiadających czujnik ciśnienia
'HP' - High Performance
'HSF' - najwyższa prędkość użytkowania przy maksymalnym obciążeniu (High speed use ot fuli load)
'HSN' - najwyższa prędkość użytkowania przy normalnym obciążeniu (High speed use ot normal load)
'INSIDE' - ta strona opony, powinna być zamontowana wewnątrz, w stronę auta
'J' - homologacja dla opon do samochodów marki Jaguar
'JLB' - Jointless Nylon Bandage, bezkońcowe opasanie nylonowe, stosowane w oponach Dunlop
'K1' - homologacja dla opon do samochodów marki Ferrari
'K2' - homologacja dla opon do samochodów marki Peugeot 1007
'LEFT' - opona do montażu po lewej stronie samochodu
'LI' - Load Index, wskaźnik określający maksymalną nośność opony
'LR' - Low Rolling Resistance, niskie opory toczenia
'LT' - znak postawiony przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek (oznaczenie USA) (LightTruck)
'M+S' - błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych (Mud + Snow)
'M0/M01' - homologacja dla opon do samochodów marki Mercedes
'MAX' - maksimum, czyli maksymalna wartość ciśnienia w oponie
'MFS' - ochraniacz felgi, oznaczenie stosowane w Dunlopie
'ML' - dodatkowe zabezpieczenie na ścianie bocznej opony przed otarciem
'N0/N1/N2/N3/N4' - homologacja dla opon do samochodów marki Porsche w zależności od modelu
'nolbl' - brak kolorowego napisu na boku opony
'NRM' - normalne obciążenie (Normal lood)
'OE' - opony na pierwszym wyposażeniu samochodu
'OUTSIDE' - oznaczenie informujące, że opona powinna być zamontowana na zewnątrz pojazdu, jest widoczna z zewnątrz
'OWL' - białe litery (Outlined White Lettering / Letters)
'P' - znak przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów osobowych (oznaczenie USA) (Possenger)
'PAX' - opona Michelin zero ciśnieniowa, ze stabilnym pierścieniem wewnątrz
'PSP-Beta' - opona posiada konstrukcję, która charakteryzuje się zakładkami rozmieszczonymi w ten sposób by redukowały natężenie hałasu
'R' - opona radialna (Radial)
'R01' - homologacja dla opon do samochodów marki Audi Quatro
'RB' - czarne litery na ściance opon terenowych
'RBL' - czarne wklęsłe litery (Recessed Black Lettering / Letters)
'REAR' - opona przeznaczona na tylną oś pojazdu
'RETREAD' - opona bieżnikowana
'RF' - Reinforced = XL, opona o podwyższonej ładowności, nazywana oponą wzmacnianą
'RF ROF' - opona wzmocniona Reinforced - XL, jednolite oznaczenie opon marek Goodyear i Dunlop umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie RunOnFlat)
'RFP' - Rim Fringe Protector, Ochraniacz felgi
'RFT R/F' - opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'RIGHT' - opona do montażu po prawej stronie samochodu
'RIM PROTECTOR' - opona posiada rozwiązania chroniące felgę przed uszkodzeniami
'ROTATION' - kierunek toczenia opony
'RSC' - Run Flat System Component, opona typu Run Flat Bridgestone
'RW' - białe litery na ściance opon terenowych
'RWL' - wypukłe białe litery (Roised White Lettering / Letters)
'SEAL' - opona z systemem samouszczelniającym
'S1' - zmniejszony opory toczenia, stosowane w oponach grupy Michelin
'SI' - Speed Index, oznaczenie określające górną granicę dopuszczalnej prędkości użytkowania
'SSR' - opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'SST' - Self Supporting Technology = RunOnFlat, opona pozwalająca na kontynuowanie jazdy nawet po jej przebiciu gdy ciśnienie wewnątrz jest zerowe
'ST' - Standard
'TL' - Tubeless Tyre, opona bezdętkowa
'TT' - Tubed Type Tyre, opona dętkowa
'U' - wskaźnik maksymalnej nośności (Load lndex)
'UHP' - Ultra High Performance
'ULW' - opona posiada konstrukcję, w której użyto aramidowych kordów
'VSB' - Vertical Serrated Band, Pionowo kreskowany pas
'WSW' - White Sidewall, Biała ściana boczna
'XL' - Extra Load = RF, opona wzmocniona
'ZP' - Zero Pressure, opona typu "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza